10 pasi pentru a te prioritiza

A-ti oferi dragoste constanta este o modalitate excelenta de a-ti construi o stima de sine ridicata. Descopera mai jos cateva aspecte practice in acest sens.

Traim o viata agitata in care este greu sa-ti dai prioritate. Totul pare conceput pentru a acorda prioritate altora. Munca, familia, prieteniile, munca voluntara, adaugate la constientizarea solidaritatii si angajamentului care domneste in societate si obligatiile impuse si autoimpuse ne fac sa uitam de noi insine

De multe ori chiar ne simtim vinovati pentru ca dorim sa ne dedicam. Simtim ca nu avem dreptul la asta. Dar este exact opusul. A-ti lua timp pentru tine te face sa castigi energie, sa castigi claritate si sa gasesti mai mult sens in ceea ce faci pentru a o face cu mai multa bucurie.

A dedica timp tie insuti te va ajuta sa te simti mai bine, ceea ce este esential sa fii si sa oferi celorlalti ce este mai bun.

Cum sa te prioritizezi

Nu te simti vinovat si incepe sa ai grija de tine. Iata cateva modalitati de a va prioritiza. A face acest lucru nu inseamna sa-i lasi pe altii deoparte, ci mai degraba iti permite sa devii o versiune mai buna a ta pentru a face mai mult pentru ceilalti.

1 – Gasiti timp sa va amintiti ca nevoile dvs. sunt importante. Daca nevoile tale nu sunt o prioritate pentru tine, ele nu vor fi pentru nimeni altcineva. Trebuie sa intelegeti acele nevoi si sa cautati in mod activ modalitati de a le satisface.

2 – Evalueaza ce aspecte ale vietii tale va provoaca stres si luati in considerare in ce masura au valoare pentru dvs. Intrebati-va daca acest lucru este cu adevarat important, daca merita ceea ce va provoaca. De asemenea, ar trebui sa intelegi daca provoci acest stres cu atitudinea ta si, in acest caz, sa gasesti o modalitate de a schimba lucrurile. In orice caz, gaseste o modalitate de a controla stresul, astfel incat sa nu influenteze negativ actiunile tale si ale celorlalti.

3 – Asigura-te ca in fiecare zi ai timp pentru tine, sa fii linistit, singur sau sa faci ceva ce iti doresti. Este usor sa uiti de nevoile tale atunci cand esti prins in actiune si zgomot toata ziua, cand intotdeauna exista ceva care solicita prezenta ta. Dar ai nevoie de ceva timp pentru a respira fara ca toata aceasta presiune sa fie prezenta.

4 – Uita de vinovatia de a avea grija de tine. Si pentru inceput, nu explica. Nu trebuie sa le dai, nu trebuie sa te justifici. Daca cineva nu intelege, nu este problema ta, decat daca intri in joc.

5 – Intelege ca te meriti, ai dreptul sa ai grija de tine, desi este esential pentru ceilalti. Intelege acest lucru si, de asemenea, intelege ca, cu cat esti mai bun, cu atat vei fi mai util celorlalti.

6 – Fa-ti timp sa faci acele lucruri care te fac sa te simti mai bine cu tine insuti, care te fac sa te simti mai in siguranta si mai puternic, care iti amintesc de cat de important esti. Faceti miscare, aveti grija de corpul vostru, petreceti ceva timp citind, mancati corect, dormiti suficient.

7 – Imbratiseaza-ti emotiile si nu-ti nega posibilitatea de a suferi. Nu suprima durerea ca si cum asta ar face ca toate problemele sa dispara. Suprimarea felului in care simtiti o situatie nu face decat sa va submineze fericirea. Trebuie sa va acceptati si sa va intelegeti emotiile si sentimentele.

8 – Recunoasteti si apreciati oamenii pozitivi si inaltatori din viata dvs. si aratati angajament fata de ei. Acesti oameni te vor ajuta sa te regasesti si te vor sprijini in procesul de crestere personala de care ai nevoie constanta.

9 – Cultivati capacitatea de a intelege diferenta dintre ceea ce puteti schimba si ceea ce nu puteti si invata sa renunti la lucrurile pe care nu le poti. In fiecare zi vei gasi ceva nou care iti place si ceva pe care il poti schimba pentru a fi mai bun.

10 – Nu uita ca sunt doar trei lucruri in viata pe care le poti controla: ce gandesti, ce spui si ce faci. Accepta-l si actioneaza in consecinta. Nu te lasa tratat ca o marioneta si fii constient de ceea ce faci si de ce o faci.