4 mituri spulberate despre mersul la sala si fitness!

Intentionezi sa mergi la sala, insa din momentul in care ai comunicat apropiatilor tai aceasta decizie, au inceput sa-ti ofere gratuit tot felul de sfaturi despre ce aparate sa folosesti, ce exercitii sa faci si multe alte trucuri?

Iata 4 mituri spulberate despre mersul la sala si fitness, de a caror veridicitate ar trebui sa tii cont inainte de proceda asa cum iti sugereaza apropiatii!

 

Daca iti doresti un abdomen bine definit, “abdomenele” sunt solutia!

 

Acest mit, desi foarte intalnit in randul amatorilor de fitness, este complet neadevarat. Doar cu ajutorul abdomenelor nu vei reusi sa iti lucrezi muschii din acea zona.

Antrenorii de fitness recomanda ca, pentru a obtine un abdomen bine definit, trebuie sa iti lucrezi muschii din fiecare unghi, astfel avand nevoie sa combini multe tipuri de exercitii la diferite aparate. O alta varianta foarte eficienta prin care poti obtine abdomenul pe care il visezi, este combinarea exercitiilor pilates cu cele pentru dezvoltarea muschilor abdominali.

 

Nu ai voie sa faci pauze intre seturile de exercitii

 

Un alt mit promovat de foarte multe persoane este acela ca daca faci pauze intre seturile de exercitii, corpul tau va arde mai putine calorii decat daca nu ai face pauza.

Complet neadevarat, de asemenea. Antrenorii chiar recomanda ca intre anumite exercitii concentrate pe cate o grupa de muschi sa se faca unele pauze, pentru a preveni intinderile sau leziunile musculare. Asa ca, este indicat sa nu te grabesti in realizarea exercitiilor fizice si sa faci pauza dupa terminarea unei grupe de exercitii ce vizeaza o anumita grupa de muschi inainte de a trece mai departe.

 

Exercitiile cardio sunt cele mai eficiente

 

Multe persoane sustin ca, pentru a scapa cat mai repede de kilogramele in plus, este indicat sa apelezi exclusiv la exercitiile cardio.

Acest mit este partial adevarat. Exercitiile cardio chiar te ajuta sa arzi foarte multe calorii, in functie de complexitatea si intensitatea lor. Insa, dupa un anumit timp de mers la sala, corpul tau se va obisnui cu mersul pe banda sau alergarea pe bicicleta, iar efortul tau va fi acelasi, fara rezultatele de la inceput.

Antrenorii recomanda ca, pentru a nu permite corpului nostru sa se obisnuiasca cu unele exercitii, iar acestea sa nu mai fie la fel de eficiente, sa alternam exercitiile cardio cu celelalte tipuri de exercitii: haltere sau pur si simplu exercitii de forta.

Orice fel de miscare este mai eficienta decat nimic

 

Decat sa fi sedentara, este mult mai bine pentru sanatatea ta sa faci miscare, indiferent ce implica asta.

Acest mit este partial adevarat, daca se tine cont de cateva aspecte foarte importante. In primul rand, dupa o lunga perioada in care nu ai facut miscare, nu este deloc recomandat sa incepi cu exercitii grele si solicitante, care te vor obosi si nu-ti vor oferi satisfactia pe care o doreai.

Antrenorii recomanda in acest caz sa iti reiei activitatea fizica treptat, incepand cu exercitii usoare, pentru a permite organismului sa se readapteze sportului.

 

De asemenea, trebuie sa ai in vedere ca oricat de multe eforturi ai face pentru a te mentine in forma si oricate ore ai petrece in sala de fitness, fara un stil de viata sanatos si o dieta adecvata, nu vei putea obtine rezultatele asteptate sau vei intampina grave dificultati in a le mentine!