Sugestii usoare pentru un mic-dejun copios

Obisnuiesti adesea sa sari peste cea mai importanta masa principala a zilei?

Micul dejun nu doar ca te poate ajuta sa te incarci cu energie, dar contribuie totodata la functionarea organismului si a stomacului in conditii optime. De exemplu, de fiecare data cand iti servesti cafeaua pe stomacul gol acesta va spori cantitatea de suc gastric pe care o elibereaza, ducand in timp la aparitia unor boli gastroenterologice neplacute.

Asadar, iti recomandam sa nu omiti din rutina ta micul dejun, de preferat inainte de a-ti consuma cafeaua sau la scurt timp dupa servirea acesteia.

Iti oferim in ajutor cateva idei de mic-dejun usoare, delicioase si satioase in acelasi timp, pe care sa le consumi dupa nevoi si in cantitatile pe care ti le permite stomacul tau.

Nu uita insa ca nu trebuie sa exagerezi cu proteinele si grasimile la aceasta masa, pentru a evita ca aceasta sa-ti faca mai mult rau decat bine.

Sugestii usoare pentru un mic-dejun copios

  • Ceai si fibre

Daca-ti doresti ceva satios, dar totusi foarte usor, poti opta pentru cativa biscuiti dietetici care nu doar ca nu te vor afecta in ceea ce priveste greutatea, dar totodata iti pot imbunatati si tranzitul. Doi-trei biscuiti satiosi pot fi solutia perfecta pentru un mic-dejun reusit. 

  • Lapte si fibre

Daca nu esti fan al ceaiurilor, le poti inlocui cu laptele sau cu insasi cafeaua, dupa preferinte. Poti opta pentru aceeasi biscuiti dietetici mentionati anterior, fie poti alege o portie de lapte cu musli, cu fulgi de porumb sau fulgi cu fructe confiate, fie la ovaz. Porridge este o alta idee de mic-dejun din aceasta sfera care se pregateste doar cu putina apa si e gata de servire in doar cateva minute. 

  • Branza si fibre

Daca branza tartinabila este una dintre sugestiile cele mai rapide la care poti apela periodic, de ce n-ai transforma-o si intr-o alegere ideala pentru micul dejun? 

Daca-ti doresti ceva cat mai sanatos cu putinta o poti inlocui cu branza de vaca pe care s-o amesteci cu un varf de sare. O poti combina cu legume proaspete sau daca iti doresti un mic-dejun dulce, poti opta pentru miere, nuci etc. 

  • Smoothie

Vrei ca dimineata sa inceapa cu un boost de vitamine? Atunci opteaza pentru un amestec de fructe si legume de sezon din care sa scoti tot ce-i mai bun. Spala fructele si legumele dorite, taie-le bucatele in functie de cat iti permite blenderul tau si paseaza-le impreuna. Poti adauga putin lapte obisnuit sau lapte vegetal pentru o consistenta mai lichida. 

  • Alte lactate si sugestii de mic-dejun

Daca nu ai nicio problema cu lactatele, mai precis nicio intoleranta necunoscuta, chiar si iaurtul poate fi vedeta unui mic-dejun satios. Il poti consuma ca atare, dar poti sa-l combini cu cateva fructe proaspete, fulgi de porumb, seminte etc.

Bineinteles, acestea sunt doar cateva sugestii la care poti apela, alegerea apartinandu-ti in totalitate, in functie de nevoi si preferinte. Nu uita insa sa eviti grasimile si alegerile mult prea satioase precum slanina si alte produse intens procesate care pot fi mult prea greu de asimilat de corpul tau la primele ore ale diminetii.