5 cele mai bune sporturi pentru a pierde in greutate si a trai sanatos

Sunt multe beneficii pe care ni le aduce practicarea unui sport, din moment ce exercitam intregul corp, ceea ce ne ajuta sa prevenim bolile, sa intarim organismul, sa crestem energia si, mai ales, sa slabim pentru a ne stiliza silueta.

Si desi practicarea unor sporturi este intotdeauna pozitiva, indiferent de exercitiul de urmat, adevarul este ca exista anumite rutine cu care se pot obtine mai repede rezultatele dorite, mai ales cand vine vorba de imbunatatirea conditiei fizice si de slabit.

In acest sens, specialistii de la Universitatea Harvard, prin revista lor de specialitate, au dezvaluit cele cinci activitati care o realizeaza si pe care le recomanda indiferent de varsta sau de nivelul de experienta.

Care sunt cele mai sanatoase discipline?

Inot

Este unul dintre cele mai complete sporturi pentru ca este un exercitiu aerobic in care sunt implicati muschii corpului, sporind forta, rezistenta si flexibilitatea. In plus, poate fi practicat la orice varsta si riscul de accidentare este mai mic, in timp ce beneficiile pe care le ofera sunt multe, printre care arderea intre 500 si 600 de calorii pe ora, precum si combaterea bolilor cronice etc.

„Inotul este bun pentru persoanele cu artrita, deoarece suporta mai putin greutate”, a spus dr. I-Min Lee, profesor de medicina la Harvard Medical School. De altfel, exista studii efectuate de aceasta institutie care au aratat ca aceasta activitate imbunatateste starea de spirit.

Aquagym sau aqua-circuit sunt o optiune excelenta pentru a arde calorii si pentru a obtine beneficiile mentionate mai sus.

Tai Chi

Este o arta martiala straveche din China, care ajuta intr-un mod incredibil la reducerea stresului de zi cu zi. Atat de mult, incat este al doilea pe lista celor mai recomandate sporturi de catre Harvard Medical School.

Si este ca se bazeaza pe miscari fluide de tranzitii line intre o postura si alta, orele sunt adaptate la nivelul de experienta al fiecarei persoane astfel incat devine o activitate potrivita pentru toate varstele.

Potrivit Dr. Lee, acest sport este bun pentru seniori „deoarece echilibrul este o componenta importanta a fitness-ului si, de asemenea, ceva pe care il pierdem pe masura ce imbatranim”.

Antrenament de forta

Potrivit specialistilor, antrenamentul de forta este o activitate care intareste muschii. Este cunoscut si sub numele de antrenament de rezistenta si se poate face cu greutati, benzi de rezistenta sau cu propria greutate. Si scopul sau este sa ne ajute sa ne simtim mai bine si sa traim mai mult, precum si sa ne protejeze de multe boli.

In plus, dr. I-Min Lee asigura ca ridicarea in greutate este cheia scaderii in greutate: „Cu cat ai mai multa muschi, cu atat vei arde mai multe calorii, asa ca va fi mai usor sa iti mentii greutatea”. Si dezvaluie ca unele studii leaga aceasta activitate cu bucurarea unei bune functii cerebrale pe termen lung.

Mers pe jos

Este o modalitate sigura de a face miscare fara a fi nevoie sa mergi la sala, printre beneficiile sale imbunatateste circulatia, starea de spirit, ajuta la slabit, intareste oasele si, fara indoiala, prelungeste viata, subliniaza Universitatea Harvard.

Ca sa nu mai vorbim ca este ideal pentru reducerea riscului de a suferi de boli precum diabetul, ba chiar ofera beneficii creierului si memoriei. Pentru a face acest lucru, expertii recomanda mersul pe jos 30 pana la 60 de minute pe zi.

Exercitii Kegel

Specialistii de la Harvard Medical School subliniaza importanta intaririi podelei pelvine si il recomanda nu numai femeilor, ci si barbatilor ca ajutor pentru prevenirea incontinentei.

Pentru a le pune in practica, trebuie doar sa contractati muschii si sa mentineti contractia timp de aproximativ trei secunde si apoi sa relaxati zona. Miscarea se repeta de zece ori in patru sau cinci serii zilnice.

Nu rata

Pe acelasi subiect