Iata cateva mituri despre somn si adevarul despre ele!

„Miturile revelează structurile realului şi multiple moduri de a fi în lume. Iată pentru ce ele sunt modelul exemplar al comportamentelor umane; ele povestesc istorii adevărate, referindu-se la lucruri reale […]. Nu există mit dacă nu există dezvăluire a unui mister, revelaţia unui eveniment primordial care a întemeiat fie o structură a realului, fie un comportament uman. De unde rezultă că, prin modul său propriu de a fi, mitul nu poate să fie particular, privat, personal […]. în sfârşit, o altă notă specifică importantă: mitul este asumat de om ca fiinţă totală, el nu se adresează numai inteligenţei sau numai imaginaţiei. Când nu este asumat ca o revelaţie a «misterelor», mitul se «degradează», devine de neînţeles, poveste sau legendă”. (Mircea Eliade)

Insa cat de adevarate sunt in realitate aceste mituri?

Odihna este foarte importanta pentru functionarea corecta a organismului uman, somnul ajutundu-l sa se regenereze!

Insa iata totusi cateva mituri despre somn si adevarul despre ele!

 

Sa dormi mult este sanatos

 

Studiile privind acest aspect al somnului nu sustin acest mit, ci il dezmint cu desavarsire, aratand ca persoanele care au dormit mai mult de 6 ore pe noapte au murit mai timpuriu decat cele care au dormit doar 6 ore.

Somnul in exces ne poate afecta, de asemenea, si sanatatea, starile de somnolenta producand depresie sau chiar diabet.

 

Atunci cand te trezesti in timpul noptii nu te vei mai simti odihnita

 

Se pare ca desi unii oameni cred acest lucru, studiile arata ca si predecesorii nostri din vremurile indepartate se trezeu noaptea pentru a face anumite lucruri, precum a purta discutii sau a intretine raporturi sexuale.

Studiile de specialitate au demonstrat ca persoanele care dorm cu lumina stinsa intre 3-5 ore, insa si-au intrerupt somnul pentru 1 sau 2 ore, apoi dormind iarasi, au spus ca se simt foarte odihnite.

 

Daca vrei sa fii sanatoasa, trebuie sa dormi cel putin 8 ore pe noapte

 

Nu neaparat. Fiecare persoana este diferita si unica si poate avea nevoie de 8 ore de somn sau mai putin, in functie de cat ii cere organismul.

 

Unele persoane dau randament chiar daca dorm foarte putin

 

Vedete precum Madonna sau Bill Clinton au declarat ca ei dorm mai putin de 6 ore pe noapte si ca se simt in forma.

Insa nu va incredeti in acest mit! Lipsirea de somn nu va duce decat la slabirea abilitatilor tale de decizie si, pe termen lung, poate duce chiar la probleme ale sistemului cardiovascular sau deces.

 

Daca dormi in weekend-uri, ai sansa sa recuperezi somnul din timpul saptamanii

 

Nu este indicat sa faci asa ceva, deoarece poate duce chiar la afectarea ritmului cardiac si te poate face chiar sa iti pierzi ritmul natural al somnului.

De aceea, este indicat sa dormim in fiecare zi cel putin cateva ore!

 

Multe dintre noi luam medicamente pentru somn

 

Medicamentele pentru insomnii nu au efect prelungit, ci sunt indicate a fi luate doar in perioade de stres major.

De aceea, daca ai probleme cu somnul, cea mai indicata metoda de tratament este terapia cognitiv-comportamentala, prin care persoana ce sufera de insomnii va invata sa respecte cateva reguli privind odihna si obiceiurile zilnice.